Teave eriolukorra kohta

PPA teeninduste töö

Lisainfo eriolukorra kohta telefoninumbril 1247

PPA teenindused on edasilükkamatute toimingute jaoks avatud.
 

Kriitilise vajaduse puudumisel on parem teenindussaali mitte tulla. Dokumente soovitame taotleda iseteeninduses või posti teel.

PPA iseteeninduses saab taotleda ID-kaarti ja passi. ID-kaardi uuendamisel ei ole vaja sõrmejälge ning nõuetekohase foto saab inimene ise üles laadida. Foto nõuded on e-taotluskeskkonnas detailselt ära kirjeldatud.

PPA iseteeninduskeskkond.

Passi taotlemisel on vajalik anda sõrmejälg, mistõttu selle taotlemiseks tuleb kasutada teeninduse fotoboksi ning pärast seda saab taotluse täita iseteeninduses. Sellega saab vähendada teeninduses veedetud aega. Juhul, kui sõrmejälg on antud vähem kui viis aastat tagasi, saab seda passi taotlemisel uuesti kasutada. Iseteenindusse sisselogimisel tuvastab süsteem, kas sõrmejälje andmine on vajalik.

Valminud dokumente hoiab PPA teeninduses kuus kuud.

Dokumentide taotlemisega seotud info:

ID-kaardi alternatiivina saab elektroonseteks toiminguteks kasutada:

  • mobiil-ID
  • Smart-ID
  • Digi-ID

Füüsiliseks isikutuvastuseks sobib pass.

Teenindusaalides järgitakse põhjalikke nakkusohu vältimise reegleid. Teenindajad kasutavad isikukaitsevahendeid ning puhastatakse pidevalt pindu ning töövahendeid, millega kliendid ja teenindajad kokku puutuvad. Kliente suunatakse kasutama saalis olevaid käte desinfitseerimise vahendeid. Juhul, kui saali koguneb korraga suurem hulk inimesi, siis suunatakse osad inimesed ootama õue.

Kas PPA teenindused on avatud?

Jah, PPA teenindused on edasilükkamatute toimingute jaoks avatud. Siiski palume ilma kriitilise vajaduseta teenindussaali mitte tulla ning võimalusel kasutada iseteenindust http://iseteenindus.politsei.ee.

Kas politseijaoskonnad on avatud?

Jah, kõik politseijaoskonnad on avatud vastavalt oma lahtiolekuaegadele.

Politseijaoskondade lahtiolekuajad.

Kas saatkonnad on avatud?

Eesti Vabariigi välisesindused on avatud, kuid kodanike teenindamiseks võivad olla muutunud konsulaarteenuste lahtiolekuajad. Palume kontrollida infot saatkonna kodulehelt.

Mis meetmed on võetud teeninduses kasutusele viiruse leviku tõkestamiseks?

Kõikides teenindustes on olemas desinfitseerimisvahendid klientidele kasutamiseks. Meie klienditeenindajad kannavad maske, kindaid ning puhastavad regulaarselt töölauda, letti ja muid sageli kasutatavaid pindu ja töövahendeid.

Kui mul on ainult kerge nohu ja köha, kas siis võin tulla edasilükkamatu toimingu jaoks teenindusse?

Palume võimalusel mitte tulla. Dokumendi kiireks taotlemiseks saad kasutada iseteenindust ning tulla valminud dokumendile järele siis, kui oled tervenenud. Dokumente hoitakse teeninduses kuus kuud.

Kui pean edasilükkamatu toimingu jaoks tulema teenindusse, kas mulle antakse mask?

Teeninduses antakse mask juhul, kui sul on haigusnähud. Siiski palume enda ja teiste tervise hoidmiseks teenindussaali haigusnähtudega mitte tulla.

Pean edasilükkamatu toimingu jaoks tulema teenindusse, kuid kuulun riskigruppi. Kas saan kedagi enda eest volitada tulema?

Saad dokumendi kätte vaid juhul, kui juba taotlemisel on teeninduses või Eesti Vabariigi välisesinduses kohapeal esitatud volitus. Kui dokumendile tuleb järele volitatud esindaja, siis peab ta kaasa võtma enda kehtiva Eesti isikut tõendava dokumendi ja sinu vana passi.

Dokumentide taotlemine

Kuidas saan taotleda ID-kaarti?

Kui sul on varasemalt ID-kaart välja antud, siis pole mingit vajadust teenindussaali tulla. Uue ID-kaardi saad taotleda endale ja alaealisele lapsele politsei iseteeninduses http://iseteenindus.politsei.ee.

Äärmisel juhul võtame taotlusi vastu ka posti teel aadressil Pärnu mnt 139, Tallinn, 15060.

Isikut tõendava dokumendi taotlusankeet.

Taotlusi saab esitada ka teeninduses kohapeal.

Mida teha, kui soovin taotleda ID-kaarti esimest korda?

Esmakordsel ID-kaardi taotlemisel tuleb tulla teenindusse ning esitada Eesti kodakondsust tõendav dokument.

Kuidas saan taotleda passi?

Politsei iseteeninduses saab taotleda korduvat passi täiskasvanule ning passi alaealisele lapsele. Iseteeninduses dokumendi taotlemisel saad kasutada kuni kuu aja jooksul enne seda teeninduse fotoboksis tehtud: pilti, sõrmejälgi, allkirjanäidist. Juhul kui sinu sõrmejälgede andmisest on möödas vähem kui viis aastat, võid kasutada kuni kuue kuu vanust fotot ning iseteeninduses olevat allkirjanäidist.

Äärmisel juhul saad taotluse esitada ka posti teel aadressil Pärnu mnt 139, Tallinn, 15060.

Isikut tõendava dokumendi taotlusankeet.

Dokumendifoto tuleb saata elektroonselt ppa@politsei.ee. Taotluse saad e-posti teel esitada juhul, kui sõrmejälgede andmisest on möödas vähem kui viis aastat.

Taotlusi saab esitada ka teeninduses kohapeal.

Mida teha, kui taotlen passi esimest korda?

Esmakordsel passi taotlemisel tuleb tulla teenindusse ja esitada Eesti kodakondsust tõendav dokument.

Kas pean dokumendifoto tegemiseks tulema teenindussaali?

Ei pea. Dokumendifoto saad teha ise kodus või fotograafi juures.

Täpsemad nõuded ja juhised dokumendifotole.

Kas ja kuidas saan muuta dokumendi väljastuskohta?

Väljastuskoha muutmiseks tasu riigilõiv ja saada riigilõivu tasumist tõendav maksekinnitus koos vabas vormis avaldusega info@politse.ee.

Dokumendi väljastuskoha muutmine Eestis maksab 10 €. Dokumendi saad uuest väljastuskohast kätte 30 päeva jooksul pärast riigilõivu tasumist.

Kui oled oma dokumendi tellinud PPA teenindusse, kuid soovid selle nüüd kätte saada välisesinduses, maksab dokumendi väljastuskoha muutmine 30 €. Dokumendi jõudmiseni väljastuskohta võib kuluda kuni 2 kuud.
 

Koos maksekinnitusega edastatav avaldus peab sisaldama Sinu andmeid (ees- ja perenimi, sünniaeg või isikukood) ning infot selle kohta, kuhu algselt dokumendi tellisid ja kust soovid nüüd selle kätte saada.

Riigilõivu tasumise juhis.

Kas saan taotleda uusi kiirdokumente?

Kahjuks ei saa. Seoses eriolukorraga on kiirdokumentide taotlemine hetkel peatatud.

Kas PPA saadab passi koju, kui ma ei saa ise sellele järele tulla?

PPA ei saada dokumente posti teel.

Kui kaua hoitakse minu dokumenti teeninduses?

Dokumente hoitakse teeninduses kuus kuud.

Mis saab broneeritud ajast?

Broneeritud aega ei tühistata.

Palume siiski ilma kriitilise vajaduseta teenindussaali mitte tulla ning võimalusel kasutada iseteenindust http://iseteenindus.politsei.ee

Kuidas saan taotleda viisat ja elamisluba?

Viisa ja elamisloa taotlusi võetakse küll vastu, kuid otsuseid nende suhtes ei tehta. Seetõttu soovitab PPA taotluste esitamisega oodata kuni eriolukorra lõppemiseni.

Äärmisel juhul saab viisa ja elamisloa taotlusi esitada PPA teeninduses. Teeninduses on vajalik isik tuvastada ja hõivata sõrmejäljed spetsiaalse seadmega. Fotoboksis antavaid sõrmejälgi viisamenetluses ei saa kasutada.

Kui tegemist on korduva elamisloa taotlusega, siis võib selle esitada posti teel aadressile Pärnu mnt 139, Tallinn, 15060 või e-posti teel aadressile ppa@politsei.ee. Lühiajalise töötamise taotlusi saab esitada politsei iseteeninduses http://iseteenindus.politsei.ee

Kust saan infot välismaalaste Eestis viibimise, töötamise ja elamisega seotud küsimuste kohta?

Keerulisemate või täiendavate küsimuste korral pöörduda PPA migratsiooninõustajate poole. E-maili teel migrationadvice@politsei.ee või telefonitsi 612 3500 (E-R kl 9-15)

Häirekeskuse infotelefon 1247 jagab ööpäevaringselt informatsiooni koroonaviirusega seotud küsimustes.

Pensionite ja toetuste kohta küsi infot sotsiaalkindlustusameti infotelefonilt 612 1360

Tervishoiuteenustega seotud küsimuste esitamiseks võta ühendust haigekassaga info@haigekassa.ee või telefonil 669 6630

Eesti passide väljastamine välismaal elavatele Eesti kodanikele eriolukorras

Mida pean tegema, et pass saadetaks mulle välismaal postiga koju?

Passi taotlemisel vali passi väljastamiseks lähim saatkond. Saatkond võtab sinuga ühendust ja lepib kokku kulleriga saatmise.

Kuidas saan välismaal elades taotleda uut Eesti passi?

Eesti kodaniku passi taotlus tuleb esitada PPA iseteeninduses, e-posti teel digiallkirjastatult või Eesti välisesinduses. Täpsem info Eesti passi taotlemiseks välismaal olles: https://www.politsei.ee/et/juhend/eesti-passi-taotlemine-taeiskasvanule/taotlemine-valismaal

Kuidas saan passi välismaal kätte?

Eesti passide väljastamine välismaal elavatele Eesti kodanikele jätkub turvalise postiteenuse vahendusel. Seda hakkab pakkuma välisministeeriumiga lepingulises suhtes olev kullerteenuse osutaja. Pärast taotluse esitamist küsib välisministeerium taotlejalt nõusolekut dokumendi väljastamiseks posti teel. Seejärel edastatakse passi taotlejale juhised, kuidas dokument kätte saada.

Kui ma passi kätte saan, kas saan seda kohe kasutama hakata?

Ei saa. Pass on saatmise teekonna ajal mitteaktiivne ega ole kasutatav. Passi saab kasutama hakata mõne aja möödudes pärast seda, kui dokumendi saaja on teavitanud dokumendi kättesaamisest välisministeeriumit.

Kuidas ma saan kindel olla, et posti teel saadetav pass on turvaline, et keegi seda kurjasti ära ei kasuta?

Pass on saatmise teekonna ajal mitteaktiivne ega ole kasutatav. Kui passi saaja ei teavita välisministeeriumit kokkulepitud tähtaja jooksul passi kättesaamisest, siis käsitletakse seda passi kaotatud või varastatud dokumendina ning PPA tunnistab selle kehtetuks.

Kas kohale toimetamine on tagatud selliselt, et viirus ei leviks?

Välisministeerium teeb koostööd lepingupartneriga, mis kasutab isikukaitsevahendeid ning tagab hügieeninõuete täitmise.

Kas mina pean tasuma postikulu eest?

Ei pea. Eriolukorra ajal katab saatekulud välisministeerium.