Sellest nädalast saadab PPA teavitusi kõikide dokumentide kehtivusaja lõppemisest
13.07.2017


Alates sellest nädalast saadab Politsei- ja Piirivalveamet meeldetuletuse kõikide dokumendiliikide kehtivusaja lõppemisest. Seni saadeti teavitusi vaid ID-kaardi aegumise kohta.

Tänavu veebruaris käivitus pilootprojekt, millega hakati saatma vastavaid teavitusi ID-kaartide aegumise kohta. Politsei- ja Piirivalveameti identiteedi ja staatuse büroo peaekspert Marit Abrami sõnul võeti uuendus väga hästi vastu. „Järgnes töö selle nimel, et edaspidi saaks inimesed meeldetuletusi ka kõikide teiste dokumendiliikide kehtivusaja lõppemisest ning sellest nädalast on see edukalt tööle hakanud,“ ütles Abram.

Teisipäevast tööle hakanud uus lahendus saadab vastava info ka Eesti kodaniku passi, pagulase reisidokumendi, välismaalase passi, elamisloakaardi, meremehe teenistusraamatu, meresõidutunnistuse, ajutise reisidokumendi ning digitaalse isikutunnistuse lõppemise kohta.

Teavitus saadetakse inimestele 90 päeva enne dokumendi kehtivusaja lõppu, mis peaks andma piisavalt aega sellele reageerimiseks, kuna uut dokumenti soovitab PPA taotlema hakata vähemalt 30 päeva enne vana kehtivusaja lõppemist. Meeldetuletus saadetakse dokumendi kasutaja eesti.ee elektronpostiaadressile ja et teavitus kindlasti adressaadini jõuaks, peaks eesti.ee e-maili aadress olema suunatud postkasti, mida reaalselt kasutatakse.

Kuna käesoleval aastal aegub võrreldes varasemate aastatega suurem hulk dokumente, palub PPA kindlasti tulla oma dokumenti taotlema õigeaegselt. Samuti soovitame ID-kaartide mugavaks taotlemiseks e-taotluskeskkonda aadressil etaotlus.politsei.ee.

Tänavu esimesel poolaastal andis PPA välja 287 355 erinevat dokumenti.

Maria Gonjak
PPA pressiesindaja
7308851 / 53095927
maria.gonjak@politsei.ee

 
Tagasi