Alates augustist teenindatakse Rakvere teenindussaalis kliente kolmel päeval nädalas

Tänavu 1. augustist teenindatakse PPA Rakvere teeninduses kliente esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti kell 9-17. Jätkuvalt saab kõigil tööpäevadel teenindussaalis kasutada digikioskit ja esitada seejärel dokumenditaotlus iseteeninduses.

Rakvere politseijaoskonna juht Katrin Satsi räägib, et sarnaselt Kärdlale teenindatakse augustikuust alates Rakvere teeninduses kliente kolmel päeval nädalas. „Teenindussaal on lahti igal tööpäeval, kuid teisipäeval ja neljapäeval saavad inimesed saalis kasutada ainult digikioskit, et teha dokumenditaotluseks vajalik foto, anda sõrmejälg ja allkirjanäidis. Seejärel saab taotluse esitada iseteeninduses,“ rääkis Satsi.

Satsi selgitab, et dokumendi taotlemisel tuleb esmalt minna veebilehele iseteenindus.politsei.ee. „Nõuetekohase foto, allkirjanäidise ja sõrmejälgede olemasolul saab dokumendi taotleda vaid paari hiireklikiga. Juhul, kui foto, allkiri või sõrmejäljed puuduvad, saab need anda teenindussaali digikioskis. Kioskis on foto tegemine tasuta. Digikioskist liiguvad andmed automaatselt iseteeninduse veebikeskkonda, kuhu uuesti sisse logides saab dokumenditaotluse esitada. Dokumendi valmimise kohta saab inimene teavituse ja soovitame kättesaamiseks broneerida aeg broneering.politsei.ee.“

PPA kaugem eesmärk on iseteeninduse ja digikioskite iseseisvat kasutamist rohkem soodustada. „Paljudes valdkondades on iseteenindus inimestele omaseks saanud, näiteks nutikassad ja pakiautomaadid. Kuigi dokumentide taotlemine pole inimese jaoks igapäevane teenus, prognoosime, et üha rohkem kliente soovib ka ID-kaarti ja passi saada inimesest teenindajaga kohtumata,“ rääkis Satsi.

Politsei iseteeninduses saab lisaks passi ja ID-kaardi taotlemisele aktiveerida ka mobiili-ID, taotleda elamisloakaarti ja välismaalase passi, taotleda relvaluba, taotleda e-residendi digi-ID ning registreerida välismaalase lühiajalist töötamist.
Lääne-Viru maakonnas kasutab kõikidest dokumenditaotlejatest politsei iseteenindust 32% inimestest. Seevastu näiteks Harjumaal ja Tartus 50%.
Alates 2021. aasta algusest kuni 25. juunini külastas Rakvere teenindust 11 387 inimest. Neist 4148 inimest taotles dokumenti ja 5193 inimest käis valminud dokumendil järel. Uusi PIN-koode taotles 701 inimest, mobiil-ID 331 inimest ja relvaluba 181 inimest.

Britta Sepp
PPA pressiesindaja