Alates oktoobrist teenindatakse PPA Pärnu teenindussaalis kliente neljal päeval nädalas

Alates 1. oktoobrist teenindatakse PPA Pärnu teeninduses kliente esmaspäeviti, teisipäeviti, neljapäeviti ja reedeti kell 9-17. Kõigil tööpäevadel saab teenindussaalis jätkuvalt kasutada digikioskit, misjärel saab dokumenditaotluse esitada iseteeninduses.

Pärnu politseijaoskonna juhi Üllar Küti sõnul jätkub oktoobrist teeninduse kohapealne letiteenindus varasema viie päeva asemel neljal päeval nädalas. Neljapäevase lahtiolekuajaga töötavad alates suvest ka näiteks PPA Jõhvi ja Narva teenindus.

„Kõigil tööpäevadel saavad inimesed teeninduses jätkuvalt kasutada digikioskit, milles saab teha tasuta dokumendifoto, anda sõrmejälgi ja allkirjanäidist. Seejärel saab taotluse esitada iseteeninduses. Esmaspäeviti, teisipäeviti, neljapäeviti ja reedeti jätkub ka tavapärane letiteenindus,“ rääkis Kütt.

Küti sõnul soovib järjest enam inimesi passi ja ID-kaarti taotleda veebi teel, mistõttu on ka PPA eesmärk iseteeninduse ja digikioskite iseseisvat kasutamist rohkem soodustada. „Meie teeninduses on peamiseks teenuseks dokumentide taotlemine ja seda saab väga mugavalt teha just iseteeninduses,“ lisas Kütt.

Dokumendi taotlemisel tuleb esmalt minna veebilehele iseteenindus.politsei.ee. Kui inimesel on olemas nõuetekohane foto, tema allkirjanäidis ja sõrmejäljed kehtivad, siis võtab dokumendi taotlemine aega mõned minutid. Kui aga foto, allkiri või sõrmejäljed puuduvad, saab need anda teenindussaali digikioskis, kust liiguvad andmed edasi iseteenindusse, kuhu uuesti sisse logides saab dokumenditaotluse esitada. Dokumendi valmimisel saab inimene teavituse.

Politsei iseteeninduses saab lisaks passi ja ID-kaardi taotlemisele taotleda elamisloakaarti ja välismaalase passi, relvaluba, E-residendi digi-ID ning registreerida välismaalase lühiajalist töötamist.

Pärnumaal kasutab kõikidest dokumenditaotlejatest iseteenindust ligi 48% inimestest.

Kristi Raidla
PPA pressiesindaja
5386 8437